Tuesday, 3 January 2012

Frust bercinta ?

adakah anda frust bila ditinggalkan kekasih?
janganlah kau lakukan sesuatu yang akan memudaratkan diri dan 
menimbulkan kegawatan kepada orang lain atas sebab-sebab yang kurang munasabah...

jika ini berlaku, 
kau pohonlah kepadaNYa sepuas-puasnya...
Jika kau mahu kan seseorang itu teramat-amat, maka, Pohonlah kepadaNYA teramat-amat...
bukan anda merayu teramat-amat kepada empunya diri...
Jika dia menolak, apa yang anda dapat?
kecewa tak sudah bukan...
Namun, jika kau pohon kepada Allah, apa yang anda akan dapat?
InsyaAllah ada 2 kemungkinan...
1) Anda akan dapat apa yang anda pohon kan
2) Anda akan dapat sesuatu yang lebih baik daripada apa yang anda pohonkan...
DIA adalah sebaik2 pengatur dalam kehidupan kita...

maka, serahkan segala masa mu kepadaNYA...
pasti ALLAH akan menguruskan masa mu sebaik-baiknya...
serahkan segala kasih sayang dan cinta mu kepadaNYA,
pasti DIA akan menyerahkan kasih sayang dan cinta mu kepada orang yang benar-benar layak...
Yakin lah akan segala Janji DIA...

"Allah knows everything in every heart " < Al Mulk 67:13>
"And put your trust in Allah..." <33:48>


9 comments:

Anonymous said...

haha...frust bercinta??
xkn ngan doa je kn??hehe
usaha doa tawakal..
sampai msenye..
insyaAllah... :P

DURRAH NUR IMTIYAZ said...

ceh... kamu ni pon da mcmpakar motivasi pulakk..haha... mke ad kot

Anonymous said...

pakar motivasi???
haha
mengarut..xlayak kot..haha

DURRAH NUR IMTIYAZ said...

HAHA... bakal :P

Anonymous said...

die la kot..pakar motivasi berjaye..haha

DURRAH NUR IMTIYAZ said...

haha... banyak la org pulak! lalalaa~ xlayak la... hati xkuat sgt nak jd motivtr la :(

Anonymous said...

haha...hati xkuat?? xsemestinya selame lamenye xkuat kn??ape la..lgipn dgn pengalaman hidup n skill die dlm bahase nie..mesti ramai yg akan tertarik nk dgr motivasi dri die..gud luck ye.. ;)

DURRAH NUR IMTIYAZ said...

hahaha.. yela budak degree...
org dgr kot...lalalaa~

Anonymous said...

haha..bgusla bdk asasi nie (bajet degree)...lalalaaaaaaa~ :P